De leerkracht doet er toe!
Wil jij aan de slag met het verbeteren van je leerkrachtvaardigheden? Of wil je werken aan je professionele houding zodat je zelfverzekerd, ontspannen en authentiek voor de groep kan staan?
Ik coach en begeleid zowel startbekwame als basisbekwame leerkrachten met het verder ontwikkelen van hun pedagogisch- didactische aanpak, meer overzicht en/of grip op de groep, het bieden van differentiatie, het stimuleren van de metacognitie en het vergroten van de autonomie en het zelfvertrouwen van leerlingen.
Daarnaast begeleid ik die super-leerkracht (start-, basis-, of vakbekwaam), die gedreven duizendpoot, die van alles tegelijk doet. Voor iedereen klaar staat en zichzelf af en toe vergeet.
Herken je dit?
Heb je het gevoel dat je de hele dag áán staat?
Sta je klaar voor de kinderen, ouders en je collega’s?
Heb je soms het idee dat je te weinig tijd hebt om je lessen goed voor te bereiden omdat er nog zoveel andere zaken je aandacht vragen?
Je dagen zijn volgepland, maar op één of andere manier weet iedereen dat ene gaatje in je strakke planning te vinden of komt er iets belangrijks tussendoor, waardoor je je to-do lijstje als eindeloos kan ervaren.
Je vindt je werk leuk, maar je vraagt je soms af of je het wel vol gaat houden…
Toch sta je de volgende dag weer klaar. Je denkt dat het er bij hoort, iedereen heeft het toch wel eens druk?! En dus zet jij een tandje bij.
Maar ergens weet je: ik kan het nog zo goed plannen of organiseren, dit is niet alleen een kwestie van je tijd beter indelen.
Ben jij die (ervaren) leerkracht, die weet je dat je meer voldoening uit je werk kan halen, als je je minder (op)gehaast zou voelen? Als je weer grip krijgt op de keuzes die je kunt maken? Als je je minder zou laten (af)leiden door de verwachtingen van anderen en meer op je intuïtie mag vertrouwen?
Ik functioneer het beste als ik mijzelf kan zijn!
In balans voor de groep!
Een energieke groep, een duidelijke planning, een bezorgde ouder, een leuke verrassing, een gestreste collega, een complimentje, een ruzie in de groep of een enorm goede grap in de klas…
Alles heeft invloed op hoe jouw dag verloopt.
Als ik in balans ben, kan ik veerkrachtiger reageren op dingen die anders verlopen dan ik had bedacht.
En dat niet alleen: ook de kinderen van je groep zijn meer ontspannen, gelukkiger, flexibeler en beter in staat te relativeren én ze kunnen de leerstof beter in zich op nemen.
Jij doet er toe! En je hebt meer invloed dan je denkt.
Zelfverzekerd, ontspannen en authentiek voor de klas en aan het einde van de dag opgewekt naar huis!
Hoe zou het zijn als…
- Als je de leerkracht mag zijn die je werkelijk bent?
- Als je meer op jezelf zou vertrouwen?
- Als je meer bewust bent van waar je invloed op hebt?
- Als je JA kunt zeggen zonder daar achteraf van te balen?
- Als je NEE kunt zeggen zonder je schuldig te voelen?
- Als je meer grip krijgt door los te laten?
- Als je durft te kiezen vanuit je intuïtie?
- Als je kunt samenwerken met ouders en collega’s zonder jezelf te verliezen in hun verwachtingen?
- Als je je minder laten (af)leiden door de prikkels om je heen?
Hoe zou het zijn als je aan het einde van de dag nog voldoende energie over hebt voor je gezin?
Aan de slag!
Ontdek waar je kracht, kwaliteiten en vaardigheden liggen. Ontdek wat jou die fijne en kundige leerkracht maakt, zonder jezelf te verliezen.
Jij komt het beste tot je recht als je gewoon jezelf kan zijn!
- Krijg inzicht in jouw leerkracht handelen en verbeter je leerkrachtvaardigheden
- Werk aan je professionele houding; Wie ben ik, wie ben jij en hoe werken wij samen?
- Durf authentiek te zijn: Ontdek jouw kracht, kwaliteiten en vaardigheden. Leer JA zeggen op wat vóór jou werkt
- Vergroot je zelfvertrouwen: Wordt je bewust van wat je al weet (intuïtief werken)
- Gun jezelf meer ontspanning: Leer hoe je meer relax in jouw prikkelverwerking krijgt én die van de kinderen
Jouw investering in jezelf
Na een intake met jou en je leidinggevende zal ik een passend voorstel doen voor begeleiding en coaching in de groep.
Een coachtraject bestaat uit ca. 7 – 9 contactmomenten. De frequentie van de afspraken is in overleg, de gemiddelde looptijd van een traject is 6 – 9 maanden.
De contactmomenten kunnen bestaan uit:
- Een intake om af te stemmen wat je wilt veranderen
- Observatie in de groep en/of in teamverband
- Coachgesprek en/of oefeningen
- Coaching on the job (samen voor de groep)
- Evaluatie
Wil je meer weten?
Neem gerust contact met mij op.
Aan het einde van het coachtraject…
Sluiten we af met het vertrouwen dat we het proces in gang gebracht hebben en dat jij zelf de volgende stappen kunt nemen.
Jouw authenticiteit is jouw drijvende kracht!
Jij staat als professional sterker in je schoenen, kent je kwaliteiten en weet hoe je die vóór je kunt laten werken in je groep én in de samenwerking met ouders en collega’s.
Je hebt opnieuw waardering voor wie jij bent, je vertrouwt op je intuïtie en laat je niet sturen of beperken door anderen.
Je staat meer ontspannen en zelfverzekerd voor de groep en je gaat makkelijker om met prikkels om je heen.
Je hebt helder voor ogen wat je kan en wil en je weet hoe je daar kunt komen. Je hebt oude patronen doorbroken en durft nieuwe mogelijkheden te onderzoeken.
Een zelfbewuste leerkracht kent zijn meerwaarde!
Is dit ook iets voor mij?
Tijdens coachtrajecten kunnen Access Bars® een mooie aanvulling en een versterker van je eigen veranderkracht zijn!
Bij een Access Bars® behandeling wordt, door lichte aanrakingen op het hoofd, energetische ballast losgelaten. Je komt los van oude patronen, oordelen en opgelegde verwachtingen. En zo krijg je meer ruimte in je hoofd en in je lijf, waardoor je meer ontspannen jezelf kunt zijn!
Nieuwsgierig wat Access Bars® voor jou kunnen betekenen?
Lees hier meer over Access Bars®.
Ik kijk er naar uit om samen met jou te ontdekken wat dit voor jou kan betekenen!